Late start en eerste nacht in Denemarken.

10 juli 2015 - Kerteminde, Denemarken

Wegens klein probleempje (gebrek aan planning?) toch later vetrokken dan gepland. Eerst nog even langs de verzekering passeren voor een verzekeringsbewijs dat geldig is voor de hele periode van ons reis.

Brood en beleg opgepikt en... On the road! Doorheen Nederland en Duitsland naar Denemarken. Een vlotte rit waarin de regenbuien talrijker worden.

Op het eiland Funen besluiten we te stoppen en een plekje te zoeken om te overnachten. We doorkruisen het eiland en rijden naar Ladby waar een oud Vikingschip ligt. We kijken naar de vele meeuwen en proberen ook andere vogels te spotten.

Prachtige huizen met rieten daken, grote boerderijen ...

Vervolgens passeren we een lange oprit van een water sportclub. Mooi langs het water van een soort binnenmeer en een eindje van de passerende weg.

De regen stopt even en we genieten van het zicht en de rust.

Denemarken oogt wijds met zijn golvende landschap en overal aanwezige water. Het is een rustig land, weinig toeristen... En de toeristen die er wel zijn, rijden in een mobilhome of kampeerbus.

De eerste nacht kamperen is toch altijd aanpassen. Met drie boven elkaar is, vooral voor de jongen, de verleiding groot om elkaar 'in de gang' te houden. Eindelijk vallen ze stil.

Al vroeg schijnt de zon om de schuifdeur. Dorie mijn loop kleren zitten nog in de kast. Anders was dit een ideaal loopmoment geweest.

We ontbijten en rijden naar de haven van Kerteminde. Naast een supermarkt parkeren we. Beetje inkopen en een wandeling. Wind en regen doen ons besluiten verder door te rijden naar Zweden.